Personel Bilgi Sistemi İzin Bilgileri Kılavuzu (Hastalık İzin Onay Formu)

Sisteme giriş adresi:https://pbs.mu.edu.tr

İzin Bilgileri: Personel Rehber alanından personel Ara/Bul ile bulunur. Değiştir alanına tıklanarak açılır. Kişi kartı açıldıktan sonra ikinci sırada yer alan Personel İşlemleri-İzin İşlemleri alanından İzin ve rapor bilgileri girilir. 

İzin bilgileri eklenmeden önce Devir İşlemleri alanına geçen yıldan devreden izin gün sayısı doğru şekilde yazılmalıdır.

İlk aşamada birimdeki tüm personelin izni girilmelidir. İlgili personelin bütün izinleri girildikten sonra Genel Kalan İzin alanında izni doğru değilse Devir İşlemleri alanında 2014 yılından kaç gün izin devretmesi gerekiyorsa kalem işaretli alana tıklanarak manuel olarak girilebilir.

İzin ekle-İzin Türü alanında izin türlerine göre parantez içerisinde 657 Sayılı Kanun’un hangi madde ve bendine ait olduğu yazılmıştır. Parantez içinde yer alan bilgi, formun altındaki ‘’Açıklama’’ alanına yazılmalıdır.

Paraf Düzenle alanı Onaylayan Unvan/Ad Soyad alanına Paraf/İmza atacak personelin unvanı ve ismi örnekteki gibi girilir.

1.Onaylayan Unvan/Ad Soyad alanına girdiğiniz bilgi izin formunun sol imza kısmına,

2.Onaylayan Unvan/Ad Soyad alanına girdiğiniz bilgi izin formunun sağ imza kısmına,

3.Onaylayan Unvan/Ad Soyad alanına girdiğiniz bilgi izin formunun en altında yer alan işe başlama imza kısmına çıkmaktadır. İşe başlama formunu kim imzalıyorsa bu 3. alana o kişinin ismi yazılmalıdır. İşlemi bir kere yapmanız yeterlidir. Tüm personelin izin formlarını yazdırırken otomatik girdiğiniz bilgiler gelecektir. Her defasında onaylayan ismi girmenize gerek kalmayacaktır. Vekalet v.b. durumlarda ise yine manuel olarak bu alana ilgili kişinin unvanını ve ismini yazabilirsiniz.

Hastalık İzin Onay Formu

Personel Rehber alanından personel Ara/Bul ile bulunur. Bulunan personelin üzerine tek tıklanarak seçili hale getirilir. En altta yer alan Yazdır alanına tıklanarak form görüntülenir. Hastalık İzin Onay Formu sol alt köşede formlar alanında bulunmaktadır. Öncelikle Sağ alt köşede bulunan Paraf Düzenle alanına girilerek aşağıda gösterilen şekilde tek seferliğine bilgi girişi yapılır.

Paraf Düzenle-Belge Türü/Belgeler alanında Belgeler- Hastalık İzin Formu seçilir. Onaylayan Unvan/Ad Soyad alanına Paraf/İmza atacak personelin unvanı ve ismi örnekteki gibi girilir.

1.Onaylayan Unvan/Ad Soyad alanına girdiğiniz bilgi Hastalık izin formunun sağ imza kısmına,

2.Onaylayan Unvan/Ad Soyad alanına girdiğiniz bilgi Hastalı izin formunun onay imza kısmına,

3.Onaylayan Unvan/Ad Soyad alanına girdiğiniz bilgi izin formunun en altında yer alan işe başlama imza kısmına çıkmaktadır. İşe başlama formunu kim imzalıyorsa bu 3. alana o kişinin ismi yazılmalıdır. İşlemi bir kere yapmanız yeterlidir. Ayrıca işe başlama yapmanıza gerek yoktur. Tüm personelin hastalık izin formlarını yazdırırken otomatik girdiğiniz bilgiler gelecektir. Her defasında onaylayan ismi girmenize gerek kalmayacaktır. Vekalet v.b. durumlarda ise yine manuel olarak bu alana ilgili kişinin unvanını ve ismini yazabilirsiniz.

İlgi 1/ İlgi 2 alınan rapor gün sayısı rakamla yazılır/ alınan rapor gün sayısı yazıyla yazılır.

Belge Not 1 alanına Raporu veren Kuruluşun adı yazılır.

Belge Tarih alanına Raporun alındığı tarih (başlama tarihi) yazılır.

Sayı Ön Eki alanına aşağıda resimde yer alan sabit sayı yazılmalı ve Sayı Bilgileri Kaydet’ e tıklanıp kaydedilmelidir.

Öncelikle hastalık izin onay formu hazırlanmalı daha sonra yıllık izin alanına Rapor (Tek hekim) veya Rapor (Kurul) bilgisi girilmelidir. Girilen bu bilgiler hastalık izin onay formunun en alt kısmında yer alan daha önce Kullandığı rapor sayılarını otomatik olarak çekmektedir. Bu sayede yıl içinde kaç gün rapor alındığının takibi yapılabilir.

Not: Birimlerde yetkilendirme yapılan personelle ilgili değişiklik olduğunda Personel Daire Başkanlığına bilgi verilmelidir!

 Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

 

Son Güncelleme : 08.06.2015 09:13:46 Okunma Sayısı : 3473

Son Duyurular