Üniversitemizde öğrenim gören öğrencilerimizin belge alma işlemlerini hızlandırmak ve sistematik hale getirmek amacıyla Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından Öğrenci Belge İşlemleri sistemi geliştirilmiştir.
Sistem kapsamında İlişik Kesme Belgesi, Kayıt Sildirme Belgesi, Transkript Belgesi, Mezuniyet Transkript Belgesi, Öğrenci Belgesi, Geçici Mezuniyet Belgesi, Askerlik Belgesi, Onur Belgesi, Yüksek onur Belgesi talep edilebilmektedir.
* Bu sistem Öğrenci ve Personele gerçek belge vermeyecektir. İşlemlerin hızlı ve kontrollü yürütülmesi için Öğrenciden başvuru talebi alınacaktır.
* Sisteme başvuruda bulunulmadan elden hiçbir şekilde belge alınamayacaktır.
* İlişik Kesme ve Kayıt Sildirme Belgeleri için;
Öğrencinin üzerinde KÜTÜPHANE, SKS veya İMİD Daire Başkanlıklarına borç var ise başvuruda bulunulamaz.
Öğrenci geri gönderilen belgeyi tekrar imzaya açarak kaldığı yerden imzayı devam ettirebilir.
Belgeler sistemden 1 kez alınabilir. Diğer Belgeler ise aktif başvuru olmadığı sürece talep edilebilir.
* İlişik Kesme Belgesini Alma nedenine göre Öğrencinin belgeye imza atacağı birim değişmektedir.
Öğrenci İlişik Kesme Belgesini;
Diploma Almak için istiyorsa, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına
Geçici Mezuniyet Belgesi Almak için istiyorsa, Okulunuz Öğrenci İşlerine işlemler tamamlandığında imza atmak için gitmelidir.
İlişik Kesme ve Kayıt Sildirme Belgeleri
1-Öğrenci başvurusunu yapar.
2-Başvuru ilgili okul öğrenci işleri personelinin ekranına gellir. Kontrolden sonra Belge almada engel yoksa ilgili personel evrağı sistem onayına açar. Aksi bir durum varsa Öğrenci mesaj ve mail yoluyla bilgilendirilir.
3-Sistem onayına açılan evrak aynı anda 3 birimin sorumlularına ait ekrana gelir. Sorumlular e-posta ile bilgilendirilir. İlgili Birimler;
Kütüphane
Sağlık Kültür ve Spor
İdari ve Mali İşler
4-Birim sorumluları onay verdikten sonra İlgili Ens./Fakülte/YO/MYO Sekreteri ekranına gelir. Onay verildikten sonra öğrenciye mail ile bilgilendirilme yapılır. 5-Belgenin aslını öğrencinin imzalaması için,
Diploma Almak için Başvuru yapmışşa; Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına
Geçici Mezuniyet Belgesi Almak için başvuru yapmışsa Okul Öğrenci İşlerine gitmelidir.
6-Okul Öğrenci İşleri veya Merkez Öğrenci İşleri belgeyi sonlandırarak belge talebini kapatır.
Süreç basamakları.
Öğrenci Başvurusu
Okul Öğrenci İşleri Onayı
SKS,İMİD, Kütüphane Onayı
Okul Sekreteri Onayı
Okul/Merkez Öğrenci İşleri Belge Kapatması ve Öğrencinin İmzası
Öğrenci Belgesi vb. Belgeler
1-Başvuru ilgili okul öğrenci işleri personelinin ekranına gellir.
2-Kontrolden sonra Belge almada engel yoksa ilgili personel evrağı hazırlar.
Aksi durumda belge geri gönderilerek öğrenci bilgilendirilir.
3-Belge hazırlanınca kapatılır ve Öğrenci mail ve mesaj yöntemiyle bilgilendirilir.
Öğrenci, okul öğrenci işlerine gelerek talepte bulunduğu belgeyi teslim alır.
Giriş için kullanılacak web adresi:
https://belge.mu.edu.tr
Kullanıcı girişinde kullanılacak Bilgiler
Öğrenci İçin ( https://kimlik.mu.edu.tr )
Kullanıcı Adı: Öğrenci E-Posta Adresi
Şifre: Öğrenci E-Posta Şifresi
Personel İçin ( https://kimlik.mu.edu.tr )
Kullanıcı Adı: Personel Kimlik Yönetim Adresi
Şifre: Personel Kimlik Yönetim Şifresi