Geliştirilen Yazılımlar

Öğrenci Bilgi Sistemi
Üniversitemiz Akademik ve İdari personelinin; öğrenci kayıt, ders ekleme, sınav işlemleri, not girişi, rapor işlemleri, harç kontrolü-sorgusu, öğrenci belgeleri vb. birçok işlemini web ortamında yürütebildiği bir otomasyon sistemidir. Sistem, 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılından itibaren aktif olarak kullanılmaktadır. Bu sistemde her kullanıcı, ait olduğu grubun (Öğrenci İşleri Memuru-Dekan-Müdür-Bölüm Başkanı-Öğretim Üyesi vs.) yetkisi dahilinde belirtilen işlemlerin hepsini Fakülte, Enstitü, Yüksekokul, Meslek Yüksekokulu bazında internet üzerinden gerçekleştirebilmektedir.
Sistem altı ayrı kullanıcı modülü (arayüzü) sunmaktadır. Bunlar;
  1. Öğrenci İşleri Yönetim Modülü
  2. Akademik Personel Modülü
  3. Öğrenci Modülü
  4. Enstitü Başvuru Modülü
  5. Yaz Okulu Modülü
  6. Ek Ders Modülü
Personel Bilgi Sistemi
Akademik ve İdari personelin özlük, kadro, izin, sicil hareketleri, vb. birçok personel bilgisinin tutulduğu, kullanıldığı ve personeller ile ilgili her türlü işlemin yapılmasını sağlayan bir sistemdir. Sistem 2013 yılından itibaren aktif olarak kullanılmaktadır. Kullanıcıların işlemleri yetkileri dahilinde gerçekleştirebildiği web tabanlı bir sistemdir.

Geçiş Kontrol Sistemi
Üniversite personel/öğrencilerinin tanımlı olduğu kurum kimlik kartlarının basılması ve yerleşkeye, binalara, odalara ve otoparklara giriş yetkilerinin kurum kimlik kartlarına tanımlanabildiği, gerekli raporların alınabildiği bir sistemdir.

Yemekhane Geçiş Sistemi
Üniversite yemekhanelerinden personel/öğrencilerin öğün satın alıp kurum kimlik kartları aracılığı ile satın aldıkları öğünde yemek yiyebilmelerini sağlayan bir sistemdir. Web ara yüzü üzerinden kredi kartı ile veya Bakiye Yükleme Noktaları (KİOSK) aracılığı ile hesaba bakiye yüklenip öğün rezervasyonu yapılabilmektedir.

Ders Yönetim Sistemi
Uzaktan eğitim, zaman ve mekan sınırlanması olmadan, İnternet üzerinde yer alan elektronik kitaplar, materyaller, notlar, sanal sınıflarda yapılan canlı dersler, canlı derslerin dana sonra istenilen herhangi bir zamanda tekrar izlenmesi, ödevler, görevler, projeler, forumlar, forumlarda açılan tartışma konuları, çevrimiçi sohbet yada elektronik posta aracılığıyla gerçekleştirilir.
Uzaktan Eğitim yöntemiyle yapılan dersler için gerekli altyapı kurulmuş ve program geliştirmeleri yapılmıştır.

Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS)
Elektronik Belge Yönetim Sistemi 2018 yılında geliştirilmeye başlanmış ve 1 Ocak 2019 tarihi itibarı ile kullanılmaya başlanmıştır. Bu sistem ülkemizde kullanılan elektronik yazışma altyapılarına (DETSİS, KEP, EYP) ve Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’e uyumlu olarak geliştirilen web tabanlı bir sistemdir. Yönetmelikte yapılan değişikliklere en kısa sürede uyum sağlanmaktadır. EBYS sisteminin geliştirme aşaması halen devam etmekte olup kullanıcıların kullanımlarını kolaylaştıracak yeni özellikler ve modüller eklenmektedir.
EBYS, Elektronik ortamda belgelerin üretilmesi ve bu belgelerin kontrol edilmesi, düzenlenmesi, kullanılması ve arşivlenmesinin bilgisayar ortamında yapılmasına olanak sağlamaktadır. EBYS ile gerek kurum içi birimlerimiz arası yazışmalarımızı gerekse diğer kamu kurum ve kuruluşları ile olan yazışmalarımızın elektronik ortamında yapılmasını sağlayarak;
● Yazışmaların standartlaşması,
● Yazışmaların sevk, paraf ve onay sürelerinin kısaltılması,
● Günlük işlerin yapılmasının yanı sıra kurumsal hafızanın korunması ve kurumsal faaliyetlere delil teşkil eden belgelerin güvenilirliğinin sağlanması,
● Harcanan emek, zaman ve kırtasiye maliyetlerinden tasarruf edilmesi,
● Yazışmaların sağlıklı bir şekilde arşivlenmesi, hedeflenmektedir.

Mezuniyet Belgeleri Sistemi
Üniversitemizden mezun olan Ön lisans, Lisans, Yüksek lisans, Doktora öğrencilerinin diploma belgeleri, diploma ekleri, şeref-yüksek şeref belgeleri, diploma ikinci kopyaları sorgulanmakta ve sisteme erişim yetkisi bulunan kullanıcılar tarafından basıma hazır halde dijital ortamda kaydedilebilmektedir. Yapılan işlemlerin log kayıtları tutulmakta (IP adresi, işlem yapan kullanıcı, yapılan işlem, tarih-saat vs.) ve daha önceden verilmiş bir diploma için tekrar diploma verilmesi engellemektedir.

Toplantı Yönetim Sistemi
Tamamen web tabanlı olarak oluşturulan bu sistemle, yapılan “Yönetim Kurulu” ve “Senato” toplantıları çevrimiçi (online) olarak sürdürülmektedir.  Yetkilere göre; çevrimiçi (online) oy verme, eski ve hazır toplantıları görmeye olanak sağlayan bu sistemle çevrimiçi (online) arşivleme işlemi de gerçekleştirilmiş olmaktadır. 
2023 yılı içerisinde tüm üniversite genelinde kullanılabilecek ve güvenli elektronik imza desteği olan yeni Toplantı Yönetim Sistemi’nin geliştirilip yayınlanması planlanmaktadır.

Öğrenci Temsilcisi Oylama Sistemi
Öğrenci Temsilcisi Oylama Sistemi, belirlenen kriterlere göre online olarak Aday başvurularının alınmasını ve belirlenen tarihler arası temsilci seçimi yapılmasını sağlayan bir sistemdir.

Uluslararası Öğrenci Başvuru Sistemi
Azerbaycan, Kosova, Almanya ve Muğla’da düzenlediğimiz uluslararası öğrenci giriş sınavları için başvuruların online olarak alınıp sınav giriş bilgilerinin ve belgelerinin temin edilebileceği web tabanlı bir sistemdir.

MUWİS - Web içerik Sistemi
Birimlerin ve okulların web sayfalarını oluşturabildikleri ve yönetebildikleri bir sistemdir. Her bir birim için bir yetkili kullanıcı tanımlanır ve bu kullanıcı yetkili olduğu birimin sayfası için içerik oluşturup düzenleyebilir.

Kimlik Yönetim Sistemi         
Üniversitemiz personel ve öğrencilerinin, kurumsal e-posta hesaplarını oluşturabilmeleri, şifrelerini belirleyebilmeleri için geliştirilen SMS destekli sistemdir. Personel Bilgi Sistemi ve Öğrenci Bilgi Sistemi ile tam entegre çalışarak girilen TC Kimlik Numarası aracılığı ile personel/öğrencilerin bilgilerini almakta ve gerekli işlemleri bu bilgiler üzerinden yapmaktadır.

Soruşturma Yönetim Sistemi
Hukuk Müşavirliği’nin “Personel Disiplin”, “Personel Ceza”, “Personel İnceleme”, “Personel OHAL” ve “Öğrenci Disiplin” soruşturmalarının işlemlerini yapmasına yardımcı olan ve soruşturma dosyalarını arşivleyen bir sistemdir.

Servisler
Mevcut sistemlerin Kimlik Paylaşım Servisi (KPS), Öğrenci Bilgi Sistemi, Personel Bilgi Sistemi, LDAP, Active Directory vb. gibi sistemlerden veri çekebilmesine ve işlem yapabilmesine olanak sağlayan aracı bir servistir.

Harita ve Konum Servisi
Üniversitemiz kurumsal konum bilgilerinin ortak bir platformda toplanması, Üniversite içi öğrenci erişimi ve üniversite dışı paydaşların, personel ve birimlerin konum bilgilerine ulaşmasında kolaylık sağlanması, tüm personelin ders/çalışma/izin/görev/toplantı gün ve saatlerini duyurabilmeleri amacıyla MSKÜ Harita ve Konum servisi kurum personel verilerini de kapsayacak şekilde yeniden tasarlanmıştır.

Öğrenci Belge Sistemi
Üniversitemizde öğrenim gören ve aktif öğrencilerin online belge talebinde bulunabildiği projedir.
Ayrıca ilişik kesme, kayıt sildirme ve yatay geçiş belgeleri için öğrenci elden evrak dolaştırma yerine online başvurusunu yaparak 4 birimden belgesine online onay alabilmektedir. Bu şekilde belge alma süreci hem hızlanmış hem de sistematik hale getirilmiştir. Mezun Bilgi Sistemi ile entegre bir şekilde çalışmaktadır. Mezun durumundaki öğrencilerin diploma veya ilişik kesme belgesi almak istemeleri durumunda Mezun Bilgi Sistemi (MBS)’ne kayıt yapmaları gerekmektedir.

Sempozyum - Kongre - Çalıştay Web Siteleri
Birimler ve okullar için kongre-sempozyum-çalıştay gibi toplantı sitelerinin düzenlemeleri için içerik yönetim sistemi çerçevesinde altyapı oluşturularak her sene çeşitli kongre-sempozyum-çalıştay web siteleri kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır.

Mezun Bilgi Sistemi
Kariyer Planlama ve Mezunlarla İlişkiler Koordinatörlüğü istekleri doğrultusunda sistem geliştirilmiş ve devreye alınmıştır.
Sistemin hedef kitlesi Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi mezunlarıdır. Mezun olan öğrencilerin üniversite ile olan bağlarını koparmamaları adına her türlü iletişim bu sistem üzerinden sağlanmaktadır. Koordinatörlük istekleri doğrultusunda sistem her geçen gün şekillenmektedir. Sistem Öğrenci Bilgi Sistemi ve KPS servisleriyle ilişkili çalışmaktadır.

Aday Öğrenci Sayfası
Üniversitemizi tercih edecek aday öğrencilerin, fakülteler ve bölümler hakkında bilgi alabilecekleri, üniversitemizin tarihçesini ve imkanlarını, kampüste yaşamı tanıtan, aday öğrencilere gerekli olan akademik bilgilerin verildiği web sayfasıdır.

Dijital Bilgi Ekranları Sistemi
Bu proje ile web tabanlı bir dijital bilgi ekranları projesi gerçekleştirilmiştir. Web tabanlı bir çözüm olması sayesinde içeriğin yönetimi, internet ağının eriştiği her noktayı kapsayacak biçimde hazırlanmıştır ve herhangi bir ekranda gösterilebiliyor. Merkezi yönetim sistemi hesapları kullanılarak video fotoğraf veya yazı halindeki içerikler ekran boyutlarına göre düzenlenerek gösteriliyor. Oynatıcı olarak raspberry pi bilgisayarları kullanılmış ve sistem daha az kaynak kullanabilecek şekilde yenilenmiştir.

Araç Etiket Başvuru Sistemi
Üniversitemiz personel/öğrencilerinin üniversitemize araçlarıyla girişleri sırasında tanınabilmeleri amacıyla araçlarına yapıştırdıkları etiketin alınabilmesi için geliştirilen web tabanlı başvuru sistemidir. Sistem aracılığıyla ehliyet, ruhsat gibi bilgiler sistemde saklanarak kağıt israfının önüne geçilmiştir. Ayrıca sıraya girmeden etiket onayı çıkan kullanıcılar etiketlerini alabilmektedirler.

Emniyet Öğrenci Sorgulama Ekranı
Üniversitemizce yetki verilen güvenlik personelleri ile resmi yazı ile üniversitemize başvuruda bulunan emniyet güçlerinden yine üniversitemizce onay verilen ilgili personellere belirli IP kısıtlaması dahilinde üniversitemizde okuyan ya da mezun olmuş öğrencilerin kimlik, özlük ve adres bilgilerinin sorgulamalarını sağlayan sistemdir. Sistem belirli kullanıcılara sadece belirli IP adresleri ile erişim imkanı sağlamaktadır. Yapılan sorgulama işlemlerinin tarafımızda log kayıtları tutulmaktadır (IP adresi, işlem yapan kullanıcı, yapılan işlem, tarih-saat vs).

Etik Kurul Başvuru Yönetim Sistemi
Etik kurullara yapılacak başvuruların alınması, yönetimi ve değerlendirmesi için hazırlanan elektronik imza alt yapısına sahip web tabanlı bir sistemdir. Bu sistem sayesinde tüm değerlendirme aşaması kayıt altında tutulmakta ve karar defteri sistem üzerinde tutulmaktadır.

Tahsilat Kontrol Sistemi
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı istekleri doğrultusunda 2015 yılında geliştirilip yayınlanan bankalardan yapılan tahsilatları filtreleyerek raporlayan ve birim çalışanlarına tahsilat eşleştirmeleri konusunda kolaylıklar sağlayan web tabanlı bir sistemdir.

Cinsel Taciz ve Cinsel Saldırıyla Mücadele Kurulu (CİTSAM) Başvuru Sistemi
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Cinsel Taciz ve Cinsel Saldırıyla Mücadele Kurulu (CİTSAM) tarafından talep edilen ve hazırlatılan sitemde, cinsel taciz veya cinsel saldırıyla ilgili şikâyetlerde bulunmak isteyen tüm personel ve öğrencilerimizin sistem üzerinden alınan başvuruları ilgili kurul tarafından, gizlilik ilkelerine titizlikle riayet edilerek incelenecek ve başvuru sahibine yine aynı sistem üzerinden geri bildirimde bulunulabilecektir. Yine başvuru sahibi, başvuru durumu ile ilgili bilgileri (Okundu, Cevaplandı vs.) aynı sistem üzerinden takip edebilecektir.

Sanal POS Online Ödeme Sistemi
Online Ödeme Sistemi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi tarafından anlaşmalı banka aracılığı ile online tahsilata açılmış ödemelerin yapılabileceği bir sistem olarak tasarlanmıştır. Sisteme, öğrenci-personel ve üniversite harici erişim sağlanabilmekte ve tahsilat yapılabilmektedir.

e-İmzacı
Kurumumuzda kullanılan web tabanlı sistemlerde tarayıcı bağımsız elektronik imza atılmasını sağlayan, arka planda çalışan bir yazılımdır. İmzalama algoritmalarında yapılan değişiklikler uygulamaya yansıtılmıştır.

Ana sayfa ve Birim Web Sayfaları
Kurumumuz hakkında gerekli bilgilerin kamuya açık olarak paylaşıldığı resmi web sayfasının bulunduğu ve birim sayfalarının hızlı bir şekilde oluşturulmasına olanak sağlayan kurumsal web sayfası kimliği altyapısındaki şablonlara sahip mobil uyumlu web sayfalarının oluşturulup yayınlanabildiği bir sistemdir. Ayrıca yetkilendirilen personelin yetkisi dahilinde ana sayfa veya birim sayfalarına duyuru girişlerini yapılabilmesine ve içerikleri hazırlayabilmesine yardımcı olan web tabanlı bir yönetim paneline sahiptir.

SKS Yönetim Sistemi
Üniversitemiz Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığının kısmi zamanlı öğrenciler, öğrenci toplulukları, Atatürk Kültür Merkezi salonları ve spor salonları için randevu ve tahsis gibi işlemlerin dijital ortamda gerçekleştirilebilmesi için geliştirilmekte olan projedir. 2020 yılı içerisinde “Kısmi zamanlı Öğrenci Modülü” eski altyapı ile, 2022 yılı içerisinde “Etkinlikler Modülü” ile “Topluluklar Modülü” yeni altyapı ile tamamlanmıştır .
2023 yılında “Kısmi Zamanlı Öğrenci Yönetimi Modülü”nün yeni altyapıya alınması gerçekleştirilmiştir. 

Engelsiz Kampüs Başvuru Sistemi
Üniversitemiz bünyesinde bulunan engeli olan öğrencilere, gereksinim duydukları akademik ve sosyal destek sağlama amacı taşıyan Engelsiz Kampüs Birimi’ne internet üzerinden başvuru yapılmasını sağlayan web tabanlı sistemdir.

Mobil Uygulama
Üniversite öğrencilerinin ders, not, devamsızlık, vb. bilgilerini takip edebildiği, personelin özlük, izin, vb. bilgilerini görebildiği, üniversite ile ilgili haber, duyuru ve etkinliklerin yayınlandığı ve faydalı kısayolların bulunduğu kurumun resmi mobil uygulamasıdır. Google Play (Android için) ve AppStore’da (iOS için) yayınlanmaktadır.

Uzaktan Sınav Yönetim Sistemi
Üniversitemizde yapılan online sözlü sınavların (tez savunmaları, doçentlik sözlü sınavı, vb.) yönetimi için kullanılan kurum dışından kullanıcıların da giriş yapabildiği elektronik imza destekli web tabanlı bir sistemdir.

Başvuru Yönetim Sistemi
Üniversitemizde yapılacak olan tüm başvuruların (Yabancı Öğrenci Başvuruları, Yatay-Dikey Geçiş Başvuruları, Akademik-Sözleşmeli Personel Başvuruları gibi) tek bir sistem üzerinden gerçekleştirilmesini sağlamak amacıyla geliştirilen sistemdir. Sistem parametrik yapıya sahip olduğundan dolayı ilgili başvuruların değerlendirilmesi için değerlendirme modül geliştirmesi yapılabilmesine olanak sağlar. Ayrıca ilgili başvuruların alınmasına ve yapılan başvuruların yetkilendirilecek personel(ler) tarafından görüntülenebilmesine, rapor alınabilmesine ve başvuru sahiplerinin başvuru sonucunu görüntüleyebilmesine imkân sağlamaktadır.

30. Yıl Web Sitesi
Üniversitemiz kuruluşunun 30. yılını kutlaması sebebiyle hazırlanan web sitesi ve yönetim panelidir.   

Inova Muğla Web Sayfası
Teknoloji Transfer Ofisi’nin şirket ayağı olan Inova Muğla A.Ş.’nin ihtiyaçlarına göre hazırlanmış web sitesi ve yönetim panelidir.

Oylama Sistemi
Kurum içinde oylanması istenilen konuların sadece kurum personeli veya genele açık bir şekilde oylamasının yapılabildiği ve sonuçlarının yayımlanabildiği web tabanlı bir sistemdir

MuRehber
KVKK kapsamında kullanıcı girişi yapılarak kurum personelinin sorgulanabildiği ve kişisel veri izinlerinin ayarlanabildiği sistemdir. MuRehber ve kamuya açık olan web sayfalarında personelin izinleri dahilindeki kişisel verilerin gösteriminin sağlanmasına aracı olmaktadır.

Belge Kontrol Sistemi
Üniversitemizin verdiği diplomaların doğrulanması için geliştirilen bir sistemdir.